Перейти к содержанию
QX80 2020

Service Bulletin EC04-008a 2004 TITAN AND ARMADA; MIL "ON" WITH DTC P1031, P1051, P1148, P1168 A/F SENSOR HEATER / CLOSED LOOP


Рекомендуемые сообщения

Нашел в интернете отзывную компанию, от 2004 года, которая касается работы ЭБУ на наших машинах. Все номера запчастей указаны в бюллетене, который прикреплен к посту. Текст самой проблемы скопирован ниже, очень похоже на мой случай, т.к. у меня после замены лямбда-зондов ошибки Р1051 и Р1168 не пропали. Буду на неделе ехать к местному гуру-электрику, пусть сначала убедится, что все цепи целы, попробует прошить мозг заводской прошивой, как рекомендуют в бюллетене, если исчезнет чек, то радости моей не будет предела, потому как в противном случае мне нужно менять ЭБУ.

2004 TITAN AND ARMADA; MIL "ON" WITH DTC P1031, P1051, P1148, P1168 A/F SENSOR HEATER / CLOSED LOOP 
 This bulletin amends NTB04-032.  The table in the Service Procedure has been amended.  Please discard all paper copies of the earlier version. 
 
 APPLIED VEHICLES: 2004 Titan (A60) 2004 Armada (TA60)
 
IF YOU CONFIRM: 
 A MIL “ON” with the following DTC(s) stored: 
 • P1031 / P1051 (A/F Sensor Heater), and/or • P1148 / P1168 (A/F Sensor Closed Loop Control),  
 
ACTIONS: 
 A. Confirm this bulletin applies: 
 • Check the Current ECM Part Number (see page 2). 
 • Compare your Current ECM Part Number to Chart A on page 2. 
 If that part number does not match one in Chart A, this bulletin does not apply.  Go back to ASIST for further diagnostic and repair information. 
 B. Reprogram the ECM (see page 3). 
 C. Perform A/F Sensor test to confirm proper air fuel operation (see page 7).  
 
CLAIMS INFORMATION 
 Submit a Primary Failed Part (PP) line claim using the following claims coding:         DESCRIPTION         PFP OP CODE SYM  DIA FRT  Reprogram ECM per TSB          (1)   DE98AA        (2)   HD   32 0.8 hrs   (2) 
 (1) Reference the final CONSULT-II print-out and use the indicated new ECM P/N as the PFP. (2) FRT allows adequate time to access DTC codes, reprogram ECM and perform the A/F Sensor function test.  No other diagnostic procedures subsequently required – do NOT claim any Diagnostic Op Codes with this claim. 
 
Nissan Bulletins are intended for use by qualified technicians, not 'do-it-yourselfers'.  Qualified technicians are properly trained individuals who have the equipment, tools, safety instruction, and know-how to do a job properly and safely.  NOTE:  If you believe that a described condition may apply to a particular vehicle, DO NOT assume that it does.  See your Nissan dealer to determine if this applies to your vehicle. 

2009-10-27_185251_NTB04-032a.pdf

Ссылка на сообщение
Поделиться на другие сайты

Авторизуйтесь в системе

Вы можете написать сейчас, но зарегистрироваться позже Если у вас есть учётная запись, войдите для общение под своим именем.

Гость
Ответить в этой теме...

×   Вставлено с форматированием.   Вставить как обычный текст

  Разрешено использовать не более 75 эмодзи.

×   Ваша ссылка была автоматически встроена.   Отображать как обычную ссылку

×   Ваш предыдущий контент был восстановлен.   Очистить редактор

×   Вы не можете вставлять изображения напрямую. Загружайте или вставляйте изображения по ссылке.

×
×
  • Создать...